Lasten osteopatia

Vauvat:

• Synnytystrauma (kaikilla vauvoilla)
  • Synnytyskomplikaatiot
  • Itkuisuus
  • Koliikki
  • Ummetus
  • Refluksi
  • Imetysvaikeudet
  • Selän jännittäminen kaarelle
  • Univaikeudet
  • Kehon vinous tai toispuoleinen käyttö

Lapset:

• Kehon ja mielen jännitystilat
  • Kipu
  • Pitkittynyt flunssa
  • Korvatulehdukset
  • Kehon toispuoleisuus
  • Tapaturmat ja vammat
  • Kehitysviivästymät

Milloin hoitoon?

Vauva kannattaa tuoda aina hoitoon muutama viikko synnyksen jälkeen, jotta kehoa voidaan ohjata kohti tasapainoa ja terveyttä maailmaantulon ihmeen jälkeen :) Jokainen tulee tähän maailmaan omalla ainutlaatuisella tavallaan, joko synnytyskanavan kautta tai sektiolla. Ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa synnyttää, on vain erilaisia tapoja. Ja jokainen tapa on aina jollain lailla jännittävä matka niin äidille kuin lapsellekin. Tämän vuoksi vauvan ja äidin kannattaa tulla osteopaatille vähintäänkin tarkastuskäynnille. Yllä on lueteltu mahdollisia syitä, milloin vauva tai lapsi kannattaa viimeistään tuoda hoitoon. Mikä tahansa kehollinen ongelma on hyvä syy tulla osteopaatin vastaanotolle.

Olen vauvoihin ja lapsiin erikoistunut ammattitaitoinen osteopaatti. Lapsesi on hyvissä ja lempeissä käsissä hoidossani ja sinä (isä tai äiti) olette lapsenne tukena koko hoidon ajan. Annan tukea ja ohjausta myös imetykseen liittyvissä asioissa. Hoidan kaikenikäisiä lapsia. Taaperoita varten hoitotilassa on myös leikkimatto, joten sinun ei tarvitse huolehtia siitä, että pysyykö lapsesi hoitopöydällä koko hoidon ajan. Hoitotila muistuttaa viihtyisää olohuonetta ja värimaailma ja tunnelma on luotu seesteiseksi, jotta lapsesi tuntisi olonsa tilassa turvalliseksi.

Sydämellisesti tervetuloa hoitooni: vauvat, taaperot, leikki-ikäiset sekä koululaiset aina teineihin asti :)

Asiakaspalautteet:

”Menin Sarin luo raskauden loppuvaiheilla hakemaan apua liitoskipuihin. Jo ensimmäisen hoido jälkeen nivuset ja alaselkä tuntuivat paljon paremmilta. Tuntui aika uskomattomalta, kun kävelin kivuttomana autolle hoidon jäljiltä. Sovittiin että menen viikon päästä uudestaan. Seuraavan viikon käynnin jälkeen kivut hellittivät taas, vaikka olivat kuluneen viikon aikana taas palanneet. Kolmannen käynnin jälkeen keho tuntui jo kokonaisvaltaisesti rennommalta ja sitä kautta liikkuminen oli helpompaa, vaikka liitoskivut eivät kokonaan poistuneet. Ennen synnytystä ehdin käydä Sarin luona 4 kertaa. Olen vakuuttunut, että hoidoilla oli suuri vaikutus mahtavaan synnytyskokemukseen. Viimeisellä käynnillä ennen synnytystä kävimme myös yhdessä läpi hengitystekniikoita, jotka todella auttoivat minua synnytyskivun hallinnassa. Synnytykseni eteni todella nopeasti enkä ehtinyt saada juuri mitään kivunlievitystä. Olen varma etten olisi selvinnyt hurjasta kokemuksesta niin hyvin ilman Sarin ammattitaitoista ja empaattista opastusta kehon toiminnasta.

Myönteisten kokemusten jälkeen, oli itsestäänselvää, että toisin myös vauvan Sarin luo hoidettavaksi. Syöksysynnytyksen jäljiltä vauva oli kauttaaltaan jumissa ja kärsi refluksioireista. Vauvakin sai helpotusta refluksioireisiin jo muutaman hoitokerran jälkeen ja alkoi kymmenen viikkoisena viihtyä myös selällään ilman kipuitkukohtauksia. Itse olen myös jatkanyt käyntiä Sarin luona synnytkseni jälkeen. ”

"Hakeuduin Osteopatia Agileen 2kk ikäisen vauvan hoitoa varten. Vauva oli ennen syntymää perätilassa ja syntyi sektiolla. Vauvalla oli jonkin verran levottomuutta yöunien suhteen sekä vatsanväänteitä/ilmaa vaikeuttamassa unia. Toivon että näihin asioihin voisi saada apua osteopatialla. Hoidoista oli apua hiljalleen, ei heti. Vauvan yöt rauhoittuivat ja tietynlainen ääntely loppui. Hoitotila oli viihtyisä ja rauhallinen tila jonne on mukava tulla. Sari on hyvin lähestyttävä, empaattinen ja kuunteleva sekä kiinnostunut osteopaatti. Koin tärkeäksi saada myös tietoa löydöksistä ja saada selityksen niihin. Koin tulleeni ymmärretyksi, nähdyksi ja kuulluksi. Erityisen hyvää hoidoissa oli Sarin lempeys ja perehtyneisyys/kiinnostus lapsen asioihin. Koin helpotusta ja kiitollisuutta kun vauva voi paremmin. Ihanaa kun hoidoista tuntuu olevan apua vaikka sitä ei voi odottaa heti tapahtuvaksi. Vaatii useamman hoitokerran ja aikaa jotta suurempi muutos hyvinvoinnissa tapahtuu."