Osteopatia

Osteopaatin vastaanotolle kannattaa hakeutua, jos tarvitset apua esimerkiksi seuraaviin asioihin:

• kipu (esim. niska, selkä, polvi...)
  • kehon jännittyneisyys
  • turvotus
  • ryhtiongelma, kehon virheasennot
  • stressi, unettomuus, väsymys
  • päänsärky, migreeni, huimaus
  • hengitysoireet
  • ruoansulatusvaivat
  • puutuminen, hermokipu
  • tapaturma, leikkaus
  • raskausajan liitoskivut tai selkävaivat
  • synnytyksestä palautuminen

Osteopaatin vastaanotolle voi tulla kuka tahansa, joka haluaa hoitaa terveyttään tai saada apua erilaisiin vaivoihin. Osteopatialla hoidetaan akuutteja ja pitkäaikaisia kipu- ja sairaustiloja sekä ennaltaehkäistään kehon ongelmien syntymistä. Lisätietoa osteopatiasta ja hoitotapahtumasta löydät sivulta osteopatia.

Osteopatia Agilessa sinua hoidetaan yksilöllisesti käyttäen sellaisia menetelmiä, mitä kehosi tarvitsee kulloisellakin hoitokerralla. Osteopatia on tehokkuudestaan huolimatta lempeä hoitomuoto, joka ei aiheuta kipua. Hoitokäyntiin varataan aikaa 45 min, johon sisältyy alkuhaastattelu, tutkimus ja hoito.

Raskausajan osteopatia

Raskausaikana ja synnytyksen jälkeen on hyvä käydä osteopaatin vastaanotolla, koska äidin keho altistuu monenlaiselle kuormitukselle. Osteopatian avulla voidaan lievittää raskausajan vaivoja, kuten selkäkipua, turvotusta, hengitysvaikeuksia, liitoskipuja tai muita epämiellyttäviä tuntemuksia. Minimoimalla odottavan äidin kehon jännitys- ja epätasapinotilat, varmistetaan pienokaiselle paras mahdollinen kehitysympäristö sekä voidaan helpottaa odottavan äidin olotilaa ja ennaltaehkäistä kiputilojen syntymistä.

Äidin kehoa voidaan valmistaa synnytykseen sekä auttaa palautumaan raskaudesta ja synnytyksestä. Esimerkiksi lantion alueen jumit ja epätasapaino voivat vaikeuttaa synnytystä. Rento lantio ja lonkankoukistaja sekä hyvin toimiva hengitys puolestaan helpottavat raskautta ja synnytystä. Mekaanisten jännitysten hoitamisen lisäksi osteopatian avulla voidaan auttaa jännittynyttä hermostoa rentoutumaan, jolloin haitallinen stressitila saadaan laskemaan ja kehon mielihyvähormonit sekä raskauden loppupuolella oksitosiini voidaan saada virtaamaan.

Osteopatia Agileen on tervetullut jokainen, joka haluaa hoitaa terveyttään ja voida paremmin!

Asiakaspalautteet:

”Menin Sarin luo raskauden loppuvaiheilla hakemaan apua liitoskipuihin. Jo ensimmäisen hoido jälkeen nivuset ja alaselkä tuntuivat paljon paremmilta. Tuntui aika uskomattomalta, kun kävelin kivuttomana autolle hoidon jäljiltä. Sovittiin että menen viikon päästä uudestaan. Seuraavan viikon käynnin jälkeen kivut hellittivät taas, vaikka olivat kuluneen viikon aikana taas palanneet. Kolmannen käynnin jälkeen keho tuntui jo kokonaisvaltaisesti rennommalta ja sitä kautta liikkuminen oli helpompaa, vaikka liitoskivut eivät kokonaan poistuneet. Ennen synnytystä ehdin käydä Sarin luona 4 kertaa. Olen vakuuttunut, että hoidoilla oli suuri vaikutus mahtavaan synnytyskokemukseen. Viimeisellä käynnillä ennen synnytystä kävimme myös yhdessä läpi hengitystekniikoita, jotka todella auttoivat minua synnytyskivun hallinnassa. Synnytykseni eteni todella nopeasti enkä ehtinyt saada juuri mitään kivunlievitystä. Olen varma etten olisi selvinnyt hurjasta kokemuksesta niin hyvin ilman Sarin ammattitaitoista ja empaattista opastusta kehon toiminnasta.

Myönteisten kokemusten jälkeen, oli itsestäänselvää, että toisin myös vauvan Sarin luo hoidettavaksi. Syöksysynnytyksen jäljiltä vauva oli kauttaaltaan jumissa ja kärsi refluksioireista. Vauvakin sai helpotusta refluksioireisiin jo muutaman hoitokerran jälkeen ja alkoi kymmenen viikkoisena viihtyä myös selällään ilman kipuitkukohtauksia. Itse olen myös jatkanyt käyntiä Sarin luona synnytkseni jälkeen. ”

"Hakeuduin Osteopatia Agileen 2kk ikäisen vauvan hoitoa varten. Vauva oli ennen syntymää perätilassa ja syntyi sektiolla. Vauvalla oli jonkin verran levottomuutta yöunien suhteen sekä vatsanväänteitä/ilmaa vaikeuttamassa unia. Toivon että näihin asioihin voisi saada apua osteopatialla. Hoidoista oli apua hiljalleen, ei heti. Vauvan yöt rauhoittuivat ja tietynlainen ääntely loppui. Hoitotila oli viihtyisä ja rauhallinen tila jonne on mukava tulla. Sari on hyvin lähestyttävä, empaattinen ja kuunteleva sekä kiinnostunut osteopaatti. Koin tärkeäksi saada myös tietoa löydöksistä ja saada selityksen niihin. Koin tulleeni ymmärretyksi, nähdyksi ja kuulluksi. Erityisen hyvää hoidoissa oli Sarin lempeys ja perehtyneisyys/kiinnostus lapsen asioihin. Koin helpotusta ja kiitollisuutta kun vauva voi paremmin. Ihanaa kun hoidoista tuntuu olevan apua vaikka sitä ei voi odottaa heti tapahtuvaksi. Vaatii useamman hoitokerran ja aikaa jotta suurempi muutos hyvinvoinnissa tapahtuu."