Lasten osteopatia

Lapsi kannattaa tuoda osteopaatin vastaanotolle esimerkiksi seuraavien syiden vuoksi:

• kipu
  • pitkittynyt flunssa
  • korvatulehdukset
  • skolioosi
  • ryhtiongelmat
  • tapaturmat
  • kehitysvaikeudet
  • neuropsykiatriset oireet, kuten ADHD tai TIC-oireet
  • vauva-aikaan liittyvät oireet, kuten itkuisuus, koliikki, pulauttelu, selän jännittäminen kaarelle ja univaikeudet
  • synnytyskomplikaatiot
  • kallon epämuodostumat

Osteopatia sopii lempeänä hoitomuotona myös perheen pienimmille.  Hoidan kaiken ikäisiä lapsia vauvasta alkaen ja alle 12-vuotiaat pääsevät hoitooni alennetulla hinnalla. Osteopatian avulla voit tukea lapsesi terveyttä ja elinvoimaisuutta tai hakea apua erilaisiin vaivoihin. Raskauden ja synnytyksen aikana lapsen ja äidin keho altistuu monenlaiselle kuormitukselle, joten molempien terveydentila on syytä tarkistaa ja hoitaa ammattitaitoisella osteopaatilla. Myös eri kehitysvaiheet tuovat lapsen keholle ja mielelle haasteita ja mahdollisia ongelmia, joita voidaan hoitaa osteopatialla. Lisätietoa osteopatiasta löydät sivulta osteopatia.

Osteopatia Agilessa lastasi hoidetaan hellästi ja kivuttomasti, hänen kehoa kuunnellen. Tervetuloa lapset vauvasta teiniin!

Asiakaspalautteet:

”Menin Sarin luo raskauden loppuvaiheilla hakemaan apua liitoskipuihin. Jo ensimmäisen hoido jälkeen nivuset ja alaselkä tuntuivat paljon paremmilta. Tuntui aika uskomattomalta, kun kävelin kivuttomana autolle hoidon jäljiltä. Sovittiin että menen viikon päästä uudestaan. Seuraavan viikon käynnin jälkeen kivut hellittivät taas, vaikka olivat kuluneen viikon aikana taas palanneet. Kolmannen käynnin jälkeen keho tuntui jo kokonaisvaltaisesti rennommalta ja sitä kautta liikkuminen oli helpompaa, vaikka liitoskivut eivät kokonaan poistuneet. Ennen synnytystä ehdin käydä Sarin luona 4 kertaa. Olen vakuuttunut, että hoidoilla oli suuri vaikutus mahtavaan synnytyskokemukseen. Viimeisellä käynnillä ennen synnytystä kävimme myös yhdessä läpi hengitystekniikoita, jotka todella auttoivat minua synnytyskivun hallinnassa. Synnytykseni eteni todella nopeasti enkä ehtinyt saada juuri mitään kivunlievitystä. Olen varma etten olisi selvinnyt hurjasta kokemuksesta niin hyvin ilman Sarin ammattitaitoista ja empaattista opastusta kehon toiminnasta.

Myönteisten kokemusten jälkeen, oli itsestäänselvää, että toisin myös vauvan Sarin luo hoidettavaksi. Syöksysynnytyksen jäljiltä vauva oli kauttaaltaan jumissa ja kärsi refluksioireista. Vauvakin sai helpotusta refluksioireisiin jo muutaman hoitokerran jälkeen ja alkoi kymmenen viikkoisena viihtyä myös selällään ilman kipuitkukohtauksia. Itse olen myös jatkanyt käyntiä Sarin luona synnytkseni jälkeen. ”

"Hakeuduin Osteopatia Agileen 2kk ikäisen vauvan hoitoa varten. Vauva oli ennen syntymää perätilassa ja syntyi sektiolla. Vauvalla oli jonkin verran levottomuutta yöunien suhteen sekä vatsanväänteitä/ilmaa vaikeuttamassa unia. Toivon että näihin asioihin voisi saada apua osteopatialla. Hoidoista oli apua hiljalleen, ei heti. Vauvan yöt rauhoittuivat ja tietynlainen ääntely loppui. Hoitotila oli viihtyisä ja rauhallinen tila jonne on mukava tulla. Sari on hyvin lähestyttävä, empaattinen ja kuunteleva sekä kiinnostunut osteopaatti. Koin tärkeäksi saada myös tietoa löydöksistä ja saada selityksen niihin. Koin tulleeni ymmärretyksi, nähdyksi ja kuulluksi. Erityisen hyvää hoidoissa oli Sarin lempeys ja perehtyneisyys/kiinnostus lapsen asioihin. Koin helpotusta ja kiitollisuutta kun vauva voi paremmin. Ihanaa kun hoidoista tuntuu olevan apua vaikka sitä ei voi odottaa heti tapahtuvaksi. Vaatii useamman hoitokerran ja aikaa jotta suurempi muutos hyvinvoinnissa tapahtuu."